Marketing Plan: Μια ολοκληρωμένη ανάλυση των σχεδίων μάρκετινγκ για μικρές επιχειρήσεις

Marketing Plan

 Αθήνα 18 Αυγούστου 2023.

 Στη σύγχρονη επιχείρηση, ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ ( Marketing plan) αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία, ιδιαίτερα 

για τις μικρές επιχειρήσεις που στοχεύουν να εδραιώσουν τις αντίστοιχες αγορές τους για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους είτε δραστηριοποιούνται εντός της Ελλάδας ή ακόμα και παραγωγικές επιχειρήσεις με εξωστρέφεια.

Φυσικά αυτές οι επιχειρήσεις είναι μόνο το 1/1000 από τις νέες επιχειρήσεις που κάνουν έναρξη επιτηδεύματος στην Ελλάδα.

Σουβλατζίδικα

Οι υπόλοιπες είναι παροχή υπηρεσιών, εμπόριο ( Σουβλατζίδικα, καφετέριες).

Αυτό το μικρό και συνοπτικό άρθρο, εμβαθύνει στην ουσία ενός σχεδίου μάρκετινγκ, τη σημασία του για τις μικρές επιχειρήσεις και τα συστατικά μιας ολοκληρωμένης μελέτης σχεδίου μάρκετινγκ.

 Αποσαφηνίζει δύο ενδεικτικές περιπτωσιολογικές μελέτες που δείχνουν τα απτά οφέλη μιας καλά σχεδιασμένης στρατηγικής μάρκετινγκ.

 Το άρθρο ολοκληρώνεται υποστηρίζοντας την επιλογή έμπειρων ειδικών μάρκετινγκ για τη δημιουργία πειστικών και αποτελεσματικών σχεδίων μάρκετινγκ.

 

1. Τι είναι ένα σχέδιο μάρκετινγκ:

Ένα σχέδιο μάρκετινγκ μπορεί να συλληφθεί ως ένας σχολαστικά σχεδιασμένος οδικός χάρτης που περιγράφει την προσέγγιση μιας εταιρείας για την επίτευξη των στόχων μάρκετινγκ της.

 Είναι ένα στρατηγικό έγγραφο που συγχωνεύει την έρευνα αγοράς, την ανάλυση και τις τακτικές αποφάσεις για την οριοθέτηση της κατανομής των πόρων και την εκτέλεση πρωτοβουλιών μάρκετινγκ για μια καθορισμένη περίοδο.

 Αυτό το σχέδιο διευκρινίζει τους στόχους της εταιρείας και περιγράφει λεπτομερώς τα μέσα για την επίτευξή τους, συμπεριλαμβανομένου του προσδιορισμού του κοινού-στόχου, της ανταγωνιστικής ανάλυσης και της κατανομής των προϋπολογισμών.

Στο παρελθόν αφορούσε μια μελέτη και σχεδιασμό μεγάλων επιχειρήσεων αλλά τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση  ( πάντα στο εξωτερικό) υιοθέτησης σύνταξης ενός ολοκληρωμένου και τεκμηριωμένου, ρεαλιστικού, Marketing Plan,  όλο και περισσότερων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

  

2. Το βοηθητικό πρόγραμμα για μια μικρή επιχείρηση:

Για τις μικρές επιχειρήσεις, ένα καλά δομημένο σχέδιο μάρκετινγκ αποτελεί πυξίδα για την πλοήγηση στα ύπουλα νερά του ανταγωνισμού και της αβεβαιότητας. 

Παρέχει ένα σαφές όραμα του τοπίου της αγοράς, επιτρέποντας την ακριβή κατανομή των πόρων και τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. 

Ένα συνεκτικό σχέδιο μάρκετινγκ καλλιεργεί την ταυτότητα της επωνυμίας, ενισχύει την ορατότητα και προωθεί τη δέσμευση των πελατών, ενισχύοντας έτσι τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη δημιουργία εσόδων για τις μικρές επιχειρήσεις.

 

3. Τι περιλαμβάνει μια μελέτη σχεδίου μάρκετινγκ:

Η μελέτη που περιλαμβάνει ένα σχέδιο μάρκετινγκ καλύπτει διάφορα κρίσιμα στοιχεία, καθένα αναπόσπαστο μέρος της ολιστικής προσέγγισης του έργου. 

Αυτά περιλαμβάνουν: 

Ανάλυση αγοράς: Μια διεξοδική αξιολόγηση της αγοράς που περιλαμβάνει τις τάσεις του κλάδου, τη συμπεριφορά των καταναλωτών και το ανταγωνιστικό τοπίο.

Αναγνώριση κοινού στόχου: Μια σχολαστική διαμόρφωση του ιδανικού πελάτη, λαμβάνοντας υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία, τα ψυχογραφικά στοιχεία και τις αγοραστικές συμπεριφορές.

Στόχοι και Στόχοι Μάρκετινγκ: Καλά καθορισμένοι, μετρήσιμοι στόχοι που ευθυγραμμίζονται με τους ευρύτερους στρατηγικούς στόχους της επιχείρησης.

Στρατηγικές και τακτικές: Ένα στρατηγικό σχέδιο που περιγράφει λεπτομερώς τις στρατηγικές μάρκετινγκ, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση προϊόντων, την τιμολόγηση, τη διανομή και τις δραστηριότητες προώθησης.

 Κατανομή προϋπολογισμού: Ορθολογική κατανομή των πόρων, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη χρήση με ταυτόχρονη επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων.

 Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης: Ένα δομημένο χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση διαφόρων πρωτοβουλιών μάρκετινγκ, που επιτρέπει την αποτελεσματική παρακολούθηση και αξιολόγηση της απόδοσης.

 Measurement Metrics: Μετρήσεις για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και της ευθυγράμμισης των προσπαθειών μάρκετινγκ με τους καθορισμένους στόχους.

4. Ενδεικτικές Μελέτες Περιπτώσεων:

α) Μελέτη περίπτωσης: «Nature's Bliss Organic Foods».

Η Nature's Bliss, ένας τοπικός λιανοπωλητής βιολογικών τροφίμων, προσπάθησε να επεκτείνει τη βάση πελατών της. 

Το σχέδιο μάρκετινγκ επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της διαδικτυακής προβολής μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου, της δέσμευσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και των συνεργασιών με επηρεαστές ( Influencers, Tik Tok, Instagram, Local SEO, Local digital Marketing). 

 Μέσα σε έξι μήνες, οι διαδικτυακές τους πωλήσεις τριπλασιάστηκαν, λόγω της αύξησης της επισκεψιμότητας του ιστότοπου κατά 40% και της αύξησης των οπαδών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά 120%.

 

β) Μελέτη περίπτωσης: "TechEdge Innovations"

startup
Η TechEdge Innovations, μια startup που ειδικεύεται στα τεχνολογικά αξεσουάρ, επινόησε ένα σχέδιο μάρκετινγκ δίνοντας έμφαση στη διαφοροποίηση των προϊόντων και στην εκπαίδευση των πελατών. 

Τοποθετήθηκαν ως ειδικοί του κλάδου παρέχοντας ολοκληρωμένους οδηγούς προϊόντων και φιλοξενώντας διαδικτυακά σεμινάρια.

 Αυτό οδήγησε σε αύξηση 25% στη διατήρηση πελατών και 30% αύξηση στις παραπομπές πελατών.

 

5. Συμπέρασμα:

Σε έναν κόσμο όπου η επιχειρηματική επιτυχία εξαρτάται από τη στρατηγική κατανόηση, η σημασία ενός καλά δομημένου σχεδίου μάρκετινγκ δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Για βέλτιστα αποτελέσματα, η συμμετοχή ενός έμπειρου ειδικού στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι απαραίτητη.

Η επιλογή να εμπιστευτείτε τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ σε έναν τέτοιο εμπειρογνώμονα είναι μια απόφαση για τη διασφάλιση μιας συναρπαστικής, πειστικής και αποτελεσματικής στρατηγικής που οδηγεί τις μικρές επιχειρήσεις σε ηχηρή επιτυχία στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο.

Ζούμε σε ένα αβέβαιο και ανασφαλή επιχειρηματικό κόσμο.

Τα πάντα γύρω μας αλλάζουν, ακόμα και βίαια.

Η μετατροπή και συνολική μεταμόρφωσης της νέα αναδυόμενης οικονομίας και της εναρμόνισης της νέα κοινωνίας με τις νέες νόρμες και πρακτικές είναι εδώ.

Είμαστε ακόμα στην αρχή μιας διαδικασίας παγκόσμιας αλλαγής.

Το μέλλον ανήκει μόνο σε αυτούς που έχουν το χάρισμα και την προνοητικότητα να προβλέπουν τις μεταβλητές αλλαγής του εξωτερικού – ως προς την επιχείρηση – περιβάλλοντος.

Αν προβλέπω θα έχω.

Για περισσότερα θα χαρούμε να έχουμε σχόλια και παρατηρήσεις σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερα και για δωρεάν πληροφορίες.

Αναλαμβάνουμε την σύνταξη Marketing Plan για μικρό – μεσαίες Ελληνικές επιχειρήσεις που θέλουν και μπορούν.

Digital Bee Billy Kasis website
Billy Kasis 2023.


Copyright © 2023 | Billy Kasis | Digital Marketing Brand and Marketing Mix.


Comments