Το Ψηφιακό Μάρκετινγκ σε ένα υπέρ κορεσμένο από τις διαφημίσεις κοινό
Είναι κοινή παραδοχή ότι σήμερα, Δεκέμβριος του 2022, οι επιχειρηματίες και ιδιαίτερα οι μικρές επιχειρήσεις δυσκολεύονται πολύ να δυο απτά αποτελέσματα από τις διαφημιστικές καμπάνιες στο Internet.
Θα προσπαθήσουμε από εδώ να περιγράψουμε το πρόβλημα και την ενδεδειγμένη λύση δίχως αυτό να σημαίνει ότι αυτή είναι η μοναδική λύση.
Τι είναι το Μάρκετινγκ;
Θα λέγαμε ότι είναι μια μοντέρνα, ολιστική διαδικασία με την οποία οι επιχειρήσεις στο σημερινό και σύγχρονο «επιχειρείν» προσπαθούν να ανακαλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών που εκφράζονται ως έλλειψη για τους ίδιους, και στην συνέχεια να μελετήσουν την σκοπιμότητα κάλυψης της ανάγκης αυτή, να δημιουργήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία και να προσπαθήσουν με επιτυχία να το κοινοποιήσουν στο αρχικό κοινό με σκοπό – συνήθως – το κέρδος για την επιχείρηση.
Η λειτουργία του Μάρκετινγκ έρχεται να ανταποκριθεί σε συγκεκριμένες ανάγκες της κοινωνίας τις οποίες προσπαθεί να εξυπηρετήσει.
Το βασικό που θα πρέπει να τονίσουμε ότι η νέα προσέγγιση που ξεκίνησε την δεκαετία του 1970 είναι η πελατο κεντρική που προσφέρει πλήθος πλεονεκτημάτων, ιδιαίτερα αν η επιχείρηση έχει όλα τα δεδομένα των πελατών της όπως το νούμερο από το κινητό τηλέφωνο και το Email.
Στην Συνέχεια αυτά τα δύο μπορούν να «συντηρήσουν» την υπάρχουσα πελατεία με News letters ή SMS.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το SMS που λαμβάνουμε από το ΚΤΕΟ λίγες μέρες πριν λήξη το σήμα.
Το κόστος παρακολούθησης και συντήρησης ενός ήδη πελατολογίου σίγουρα κοστίζει πολύ λιγότερο από το να δημιουργήσεις νέους.
Επί πλέων οι πελάτες μας μπορούν να αγοράσουν και νέες υπηρεσίες ή προϊόντα με την τεχνική του Cross-selling, για παράδειγμα τα ΚΤΕΟ προσφέρουν στους πελάτες τους και μια Νέα υπηρεσία μιας νέας κάρτας για χρήση πώλησης του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου τους.
Η επιχείρηση πριν ξεκινήσει πρέπει να κατανοήσει σε ποιο στάδιο ζωής προϊόντος ή υπηρεσίας βρίσκεται και ως προϊόν και τελικά και ως επιχείρηση.
Στο σημερινό στάδιο της ωριμότητας βρίσκονται πολλές επιχειρήσεις.
Έτσι παρατηρούν
Πτώση πωλήσεων άρα και σημαντική πτώση των κερδών
Ένταση προβολής των προϊόντων και του Brand.
Μείωση των τιμών εξ αιτίας πολλών παραγόντων της αγοράς ( αθέμιτος ανταγωνισμός, εισροή μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων, κατάργηση μεσαζόντων από μεγάλους κολλοσούς που πουλάνε απ ευθείας στον τελικό καταναλωτή, και σίγουρα και εξ αιτίας εξωτερικών απρόβλεπτων παραγόντων.
Αποχώρηση ( κλείσιμο από την αγορά ).
Μια πολύ μικρή επιχείρηση έχει σήμερα μόνο δύο επιλογές ή να προσπαθήσει να επιβιώσει ή να κλείσει !
Πολλές επιχειρήσεις κλείνουν αφήνοντας υπέρογκα χρέη, παντού!
Και τέλος η επιχείρηση προσπαθεί να αυξήσει τις διαφημίσεις αλλά ταυτόχρονα εμφανίζεται και η δυσκολία να προσφέρει κάτι νέο, μια και δυσκολεύεται η καταναλωτής να βρει κάτι διαφορετικό μια και σχεδόν όλα είναι ίδια!
Πολλές επιχειρήσεις βρίσκονται ήδη στο στάδιο της πτώσης μετά από μια συνεχή κοινωνική και οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2008 ( The Collapse of Lehman Brothers) και συνεχίζεται ακάθεκτα μέχρι και σήμερα.
Και το χειρότερο είναι ότι ο μέσος καταναλωτής αλλά και ο πολύ μικρός επιχειρηματίας – αυτοαπασχολούμενος δεν τρέφει καμιά ελπίδα για το άμεσο μέλλον.
Στην συνέχεια θα δούμε πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε κάποια από τα πολλά εργαλεία του ψηφιακού Μάρκετινγκ.
Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι μια επιχείρηση θα έπρεπε να κάνει πολύ πριν φτάσει στο σημερινό σημείο (No turning point) να είχε κάνει ένα πλήρες πλάνο καταγραφής του μίγματος μάρκετινγκ της επιχείρησης.
Έτσι θα είχε μια απτή και τεκμηριωμένη μελέτη εικόνα η επιχείρηση στο αρχικό στάδιο.
Έτσι θα είχε μια στρατηγική για το περιεχόμενο του μίγματος προβολής όσον αφορά για παράδειγμα την προβολή των προϊόντων της επιχείρησης, την «τεχνητή» ζήτηση για αυτό το προϊόν, την υποστήριξη των σημείων πώλησης, την κυκλοφορική ταχύτητα πώλησης των προϊόντων, την συνεχή υπενθύμιση και την προσπάθεια σταθερών πωλήσεων.
Η προβολή δεν είναι διαφήμιση.
Η διαφήμιση είναι ένα από τα εργαλεία που αναφέραμε παραπάνω, μαζί με τεχνικές που υποστηρίζουν την προβολή ανάλογα φυσικά το τι θέλουμε να πουλήσουμε.
Παράδειγμα μια εταιρία που πουλάει εξειδικευμένο εξοπλισμό σε γιατρούς ορθοπεδικούς, θα χρειαστεί έναν εξειδικευμένο πωλητή ( προσωπική πώληση ).
Σε αυτό το σημείο το σύγχρονο Video Marketing μπορεί να δώσει, να προσφέρει την αρωγή του με την κατασκευή εξειδικευμένων Video αντί για ζωντανό – άνθρωπο - πωλητή.
Στο τέλος δείτε ένα σχετικό κουμπί επικοινωνίας για να σας ενημερώσουμε σχετικά, με το πως εμείς μπορούμε να σας βοηθήσουμε στην αποτελεσματική υλοποίηση ενός τέτοιου Project με την βοήθεια Υψηλής ποιότητας Video και την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης ( Artificial intelligence ).
Ο γενικός ορισμός της διάφημισης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι : ως μια πληρωμένη και απρόσωπη παρουσίαση ιδεών, προϊόντων και υπηρεσιών από μια επιχειρηματική οντότητα που εύκολα αναγνωρίζεται.
Τα προβλήματα σήμερα
Αν θα ήθελε κανείς να διαφημιστεί πριν από δέκα χρόνια στο Internet θα ανακάλυπτε με χαρά ότι.
1. To CPC, το κόστος ανά κλικ που κάνει στην διαφήμιση μας ο χρήστης (αυτός που βλέπει ένα άρθρο σε μια σελίδα) ήταν ιδιαίτερα χαμηλό.
2. Το περιβάλλον εργασίας ( το User Interface ) στο περιβάλλον καταχώρησης της διαφήμισης μας ( Google ads ) τότε, ήταν πολύ πιο εύκολο μια και σίγουρα οι επιλογές ήταν πολύ λιγότερες. Η ζωή γενικά πριν από 10 – 20 χρόνια είχε μια απλότητα και μια αθωότητα.
3. Πολλές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα επιχειρηματίες ήταν από την «παλιά γενιά» οι περισσότεροι δεν είχαν ούτε καν Website μια και αυτά ήταν άσκοπo kai ;axrhsto, μια και οι ίδιοι, πίστευαν ότι τους ξέρουν όλοι, και οι ίδιοι τα ξέρουν όλα! Δεν είχαν ακόμα τα Smartphone’s κατακτήσει την αγορά ( Mobile Marketing).
4. Δεν υπήρχαν και πολλές επιλογές διαφήμισης τα Facebook ήταν το δεύτερο και το τελευταίο ! Είπαμε απλή ζωή.
5. Δεν είχε ακόμα ξεκινήσει το Ηλεκτρονικό επιχειρείν αλλά και το ηλεκτρονικό εμπόριο στον βαθμό που είναι σήμερα ! Αν ήθελες ένα φόρεμα πήγαινες στα μαγαζιά παρέα με τις φίλες σου και μετά για καφέ και κουτσομπολιό, αν ήθελες να δεις μια ταινία πήγαινες στον σινεμά, και αν ήθελες να σπουδάσεις πήγαινες σε μια σχολή ( όχι εκπαίδευση μέσω Internet), και αν ήθελες να αγοράσεις μουσική πήγαινες σε ένα Δισκάδικό να αγοράσεις δίσκους ή CD ή αγόραζες τις Κυριακάτικες εφημερίδες που πρόσφεραν τα πάντα.
Και μετά ήρθαν οι μέλισσες.
Κορεσμός
Μπαίνεις να δεις μια είδηση και σε τρελαίνουν οι διαφημίσεις σε ποσοστό πάνω από 90% άσχετες με το τι διαβάζεις ή τα προσωπικά σου ενδιαφέροντα ή την «ηλεκτρονική σου συμπεριφορά».
Το φαινόμενο Spin
Δηλαδή παλιά το κόστος ήταν χαμηλό για κάθε κλικ μια και η προσφορά - ζήτηση ήταν χαμηλή, ή μόλις άρχιζαν στην Ελλάδα να δημιουργούνται τα νέα keywords.
Έτσι για παράδειγμα η λέξη «Καλλυντικά» έφτασε να είναι πολύ ακριβό keyword σε σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα μια και οι επιχειρήσεις που ζητάνε να χρησιμοποιήσουν αυτό το keyword συνεχών μεγαλώνει !
Δηλαδή οι ίδιοι ανεβάζουν τις τιμές τροφοδοτώντας μια αέναη μηχανή κέρδους για την Google !
To Ads Block
Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν Apps που μπλοκάρουν την προβολή διαφημίσεων ( πολύ διαδεδομένο στο YouTube ) αλλά και πολλές πλατφόρμες το προφέρουν οι ίδιες με συνδρομές !
Άρα μικραίνει η «πίτα» και ταυτόχρονα μεγαλώνει ο ανταγωνισμός.
-Παιδία γίναμε πολλοί, να οργανωθούμε!
Είχαμε την Google, μας πρόκυψε το Facebook, μετά ήρθε το Twitter και το Instagram, και τώρα έχουμε και το Tik Tok, και αύριο τι ;
Έτσι θα πρέπει να επιλέξει η επιχείρηση σε ποια από όλες αυτές τις πλατφόρμες θα ήθελε να διαφημιστεί !
Δυσκολάκι.
Υπάρχουν λύσεις;
Ναι πάντα υπάρχουν λύσεις αλλά και πάντα υπάρχουν ευκαιρίες, αρκεί μια μικρή επιχείρηση να θέλει και να μπορεί!
Δεν είναι όλα για όλους, αλλά για όσους θα μπορέσουν να επιβιώσουν σε ένα άκρος ανταγωνιστικό και πολλές φορές ανάλγητο ή τοξικό περιβάλλον επιχειρηματικότητας.
Δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά, μόνο προσπάθεια σωστών επιλογών και ικανότητα να αντέχεις την αποτυχία !
Θέλει ικανότητες, εργασία, καλούς και δοκιμασμένους συνεργάτες αλλά και τύχη.
Στον Τιτανικό οι επιβάτες τα είχαν όλα αυτά αλλά όχι τύχη!
Αν σας άρεσε το άρθο γράψτε κάτω τα σχόλια σας και θα προσπαθήσω στο επόμενο άρθρο πάνω στο ίδιο θέμα να καταγράψω μια προς μία τις ενδεδειγμένες λύσεις.
-Το σύγχρονο ψηφιακό μάρκετινγκ έχει γίνει η τέχνη του εφικτού.
-Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το δικαιούνται.
-Όλα στην ζωή είναι λύσεις συμβιβασμού
Διαβάστε σχετικά άρθρα:
2. Ο ΡΌΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΉΣ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗΣ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΌ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Copyright © 2023 | Billy Kasis | Digital Marketing Brand and Marketing Mix.
@videostudio2023
Comments
Post a Comment
Comments are for everyone; feel free to express yourself!