Τι είναι το πολυκαναλικό μάρκετινγκ;
Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ ( Multi-Channel Marketing ) είναι ο συνδυασμός διαφορετικών καναλιών διανομής και προώθησης για σκοπού και στόχους του Μάρκετινγκ.
Τα κανάλια διανομής περιλαμβάνουν μια απλή βιτρίνα λιανικής ακόμα και ενός συνοικιακού καταστήματος, έναν ιστότοπο (Website) ή έναν κατάλογο ταχυδρομικών παραγγελιών (mail-order catalog).
Ο στόχος των εταιρειών που Αναλαμβάνουν την υποστήριξει επιχειρήσεων ( Branding ) και «τρέχουν» το μάρκετινγκ Project, είναι να διευκολύνουν τον καταναλωτή να αγοράσει από αυτές με όποιον τρόπο είναι ο καταλληλότερος ( Marketing Mix ).
Πάντα κατόπιν ενδελεχούς και λεπτομερειακής έρευνας όπως ορίζει και ο βασικός ορισμός του Marketing, που είναι η συνεχή έρευνα, η επικαιροποιήσεις και η βελτιστοποίηση και πάλι έρευνα!
Για να είναι αποτελεσματικό, το πολυκαναλικό μάρκετινγκ πρέπει να υποστηρίζεται από υγιή συστήματα διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, έτσι ώστε οι λεπτομέρειες και οι τιμές των αγαθών να είναι συνεπείς στα διάφορα κανάλια.
Να είναι μετρήσιμο και κατανοητό.
Υποστηρίζεται επίσης από μια λεπτομερή ανάλυση της απόδοσης της επένδυσης από κάθε κανάλι, μετρούμενη ως προς την ανταπόκριση των πελατών και τη μετατροπή πωλήσεων.
Ορισμένες εταιρείες στοχεύουν συγκεκριμένα κανάλια ( λ.χ. μόνο στην τηλεόραση) σε διαφορετικά δημογραφικά τμήματα της αγοράς ( Άντρες από 55 και άνω ) ή σε διαφορετικές κοινωνικοοικονομικές ομάδες καταναλωτών ( π.χ. η πώληση ενός πολύ ακριβού Αυτοκινήτου ή ενός Rolex).
Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ επιτρέπει στον έμπορο λιανικής να προσεγγίσει τον υποψήφιο ή τον τρέχοντα πελάτη του σε ένα κανάλι της αρεσκείας του.
Συντονισμός διαδικτυακών και offline καναλιών ( Περιγραφή).
Οι διαδικτυακές και οι offline καμπάνιες μάρκετινγκ
πολλαπλών καναλιών μπορούν είτε να ενημερώνονται μεταξύ τους είτε να
εκτελούνται μεμονωμένα.
Ένα ποσοστό εταιρειών
χρησιμοποιούν τις προσπάθειές τους στο διαδικτυακό μάρκετινγκ ( Digital Marketing ) για να
ενημερώσουν τη διαφήμισή τους εκτός σύνδεσης (δηλαδή, δοκιμάζουν λέξεις-κλειδιά
στο διαδίκτυο για να καταλάβουν εάν ταιριάζουν με την πρόθεση των πελατών πριν
τις εκτυπώσουν σε διαφημίσεις εκτός σύνδεσης).
Για τον σκοπό αυτό έχει η Google σχετικό δωρεάν εργαλειο.
Η προσέγγιση πελατών είναι μια σημαντική στρατηγική μάρκετινγκ επειδή είναι βολική και ενισχύει την άμεση αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
Τα Οφέλη που αποκομίζει η επιχείρηση.
Μερικά από τα μακροπρόθεσμα οφέλη αυτού του στυλ μάρκετινγκ περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
Καλύτερη διαχείριση αποτελεσμάτων και πωλήσεων:
Η χρήση πολλών επικοινωνιακών πλατφορμών για την προσέγγιση του κοινού αυξάνει τις πιθανότητες λήψης σχολίων από διάφορους πελάτες σχετικά με τη συνολική απόδοση.
Που θα πάει; θα σκεφτεί κανείς, κάποιος θα δει την διαφήμιση!
Αυτή η ανατροφοδότηση δίνει στις εταιρείες μια ιδέα για το τι θέλουν οι πελάτες και τι μπορούν να βελτιώσουν ( βάση μετρήσεων και πωλήσεων).
Υψηλότερα έσοδα:
Όσο πιο διαφορετικές πλατφόρμες χρησιμοποιούνται για την προσέγγιση πελατών, τόσο περισσότεροι πιθανοί πελάτες θα αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες.
Ας υποθέσουμε ότι η εταιρεία διαφημίζει την επωνυμία της μόνο στο διαδίκτυο.
Σε αυτήν την περίπτωση, θα χρειαστεί πολλή δουλειά και έξοδα, για να τραβήξετε την προσοχή των πιθανών πελατών που δεν χρησιμοποιούν τακτικά το Διαδίκτυο και βασίζονται σε άλλα μέσα, όπως η τηλεόραση.
Καλύτερη κατανόηση των πελατών:
Η ανταπόκριση των πελατών διευκολύνει την κατανόηση του τι περιμένουν από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και πώς μπορεί να βελτιωθεί μια επωνυμία. (1)
Για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες μιας εξειδικευμένης θέσης, είναι απαραίτητο να προσδιοριστούν τα κανάλια και οι πλατφόρμες που λειτουργούν για μια συγκεκριμένη ομάδα.
Αυξημένη προβολή και προσέγγιση επωνυμίας:
Περίπου το 36% των αγοραστών αναζητούν προϊόντα σε ένα κανάλι, αλλά αγοράζουν το προϊόν μέσω διαφορετικού καναλιού.
Βελτιστοποίηση δαπανών μέσων:
Η ανάκτηση δεδομένων και η συγκέντρωση δεδομένων επιτρέπουν
στις εταιρείες να στοχεύουν καλύτερα τμήματα καταναλωτών και να τους παρέχουν
πιο αποτελεσματικές καμπάνιες μάρκετινγκ.
Επομένως, βελτιστοποίηση των δαπανών των μέσων ενημέρωσης.
(1) Brand equity: Το εμπορικό σήμα, στο μάρκετινγκ, είναι η αξία μιας μάρκας από μόνη της – δηλαδή, η κοινωνική αξία μιας γνωστής επωνυμίας.
(2) Ο όρος Web 2.0 (Ιστός 2.0), χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη "δεύτερη γενιά" υπηρεσιών του Παγκόσμιου Ιστού.
Η τεχνολογία web 2.0 διευκολύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών και τη συνεργασία για τον διαμοιρασμό περιεχομένου.
Πρόκειται για τεχνολογία που θέτει ως επίκεντρο τον χρήστη, ο οποίος μπορεί να παρεμβαίνει και να διαμορφώνει το περιεχόμενο ιστοσελίδων μέσω διαδραστικών εφαρμογών.
Χαρακτηριστικές εφαρμογές του Web 2.0 είναι τα κοινωνικά μέσα (YouTube, Instagram, Tik Tok), οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Twitter κ.ά.) τα wiki, τα blog και πλήθος άλλων εφαρμογών.
Μέσα από εξειδικευμένα εργαλεία, όπως η αναζήτηση (search), το tag, η παράθεση links ή το authoring, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακό περιεχόμενο αλλά και να ανανεώσουν, να μοιραστούν ή να διαγράψουν το περιεχόμενο που δημιούργησαν.
Οι εφαρμογές αυτές ενδυναμώνουν τον ρόλο του χρήστη στη διαμόρφωση και διακίνηση της πληροφορίας.
Επιμέλια κειμένου Billy Kasis.
Διαβάστε σχετικά άρθρα:
1. ΔΙΑΦΗΜΊΣΕΙΣ ΣΤΟ INTERNET, ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ ΝΟΜΙΚΈΣ ΑΛΛΑΓΈΣ
ΚΑΙ ΠΡΌΣΤΙΜΑ!
2. ΤΙ ΝΈΟ ΜΑΣ ΦΈΡΝΕΙ; Η GOOGLE
3. Ο ΡΌΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΉΣ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗΣ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΌΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ.
4. ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ONLINE INFLUENCER MARKETING;
5. ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΚΡΊΣΗ | Ο ΡΌΛΟΣ ΤΟΥ ΝΈΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΊΑ ΤΟΈΤΟΣ 2023
Και από την Ελληνική σελίδα μας:
Υπηρεσίες και γνωριμία με το Video Marketing.
Τι είναι το Μίγμα Μάρκετινγκ ( Marketing Mix);
Τι είναι το Omni-Channel Marketing;
Τι είναι το Airbnb Booking Marketing;
Και
Το σχετικό ( είναι στα Αγγλικά ) YouTube Channel: Video Digital Marketing 2023
Και η σελίδα μας στα «Ξένα» Digital-Marketing by Digital Bee.
Nice article
ReplyDelete